Πως κάνουμε φιγούρες με ένα τηλεκατευθυνόμενο αεροπλάνο

Η απόκτηση ενός τηλεκατευθυνόμενο αεροπλάνου είναι το όνειρο πολλών μοντελιστών. Το όνειρο των υπολοίπων είναι η διάκριση στα πρωταθλήματα αεροβατικών ελιγμών. Φυσικά, το σπορ δεν είναι για τους αρχάριους μοντελιστές, πρέπει πρώτα να περάσει κανείς όλα τα στάδια και να μάθει την τέχνη σιγά σιγά. Υπάρχουν μοντελιστές που εξελίσσουν θηρία με μέγεθος σχεδόν όσο ένας άνθρωπος, που πετάνε σαν κανονικά αεροπλάνα, και κάνουν απίστευτες φιγούρες, όπως σχεδόν κάθετες πτήσεις και εναιωρήσεις, οχτάρια, βρόχους και λεπίδες.

 

τηλεκατευθυνομενα αεροπλανα

Ο εσωτερικός βρόχος

Ο φιγούρα αυτή είναι το πρώτο βήμα. Το αεροπλάνο κερδίζει ύψος με φουλ ταχύτητα μέχρι να αναποδογυρίσει και να επανέλθει στην οριζόντιο. Για να γίνει αυτό πρέπει να το αεροπλάνο να αντέχει τα G και να γίνουν ακριβείς χειρισμοί: Με φουλ ταχύτητα ενεργοποιούμε πολύ απαλά και προσεκτικά τα πηδάλια ανόδου και καθώς το αεροπλάνο προσεγγίζει το ανώτερο σημείο κόβουμε εντελώς την ισχύ. Ο στόχος είναι το αεροπλάνο να ολοκληρώσει έναν βρόχο και να έρθει στο ίδιο ακριβώς σημείο που ξεκίνησε.

Το βαρέλι

Το αεροπλάνο πετάει και περιστρέφεται κατά μήκος του ίδιου άξονα. Για να γίνει αυτό ενεργοποιούμε τα πτερύγια κλίσης προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση. Τα απλά μοντέλα θα κάνουν μια περιστροφή αλλά δεν θα είναι τέλεια (σταθερή και απολύτως ευθεία). Για να γίνει αυτό θα πρέπει να ενεργοποιηθεί λίγο το αντίθετο πτερύγιο κλίσης κατά τη διάρκεια της στροφής και λίγο το πτερύγιο ανόδου όταν το αεροπλάνο θα είναι ανάποδα.

Το σφυρί

Το αεροπλάνο πετάει και ανέρχεται κατακόρυφα μέχρι να χάσει τη στήριξη του. Στο ανώτερο σημείο γυρίζει ανάποδα και επιστρέφει όπως ήρθε. Για να εκτελεστεί αυτή η μανούβρα χρειάζεται να κόψουμε εντελώς την ισχύ όταν το αεροπλάνο είναι στην κατακόρυφο και να ασκήσουμε ανάποδο πηδάλιο ώστε το αεροπλάνο να αναποδογυρίσει. Όταν κάνει βουτιά αφήνουμε το πηδάλιο.

Λεπίδα

Είναι η πτήση με το πλάι, με τα φτερά στην κατακόρυφο. Φαίνεται εύκολο αλλά είναι από τις πιο δύσκολες μανούβρες γιατί το αεροπλάνο θα πρέπει να πετάξει με την ουρά όσο διάστημα βρίσκεται στο πλάι. Με το αεροπλάνο να κινείται στην οριζόντιο εφαρμόζουμε το ένα πηδάλιο κλίσης και όταν βρίσκεται στο πλάι εφαρμόζουμε το πηδάλιο της αντίθετης κατεύθυνσης.
Από εκεί και πέρα οι περισσότερες μανούβρες είναι συνδυασμοί των παραπάνω

Στροφή Immelman

Μισός βρόχος και βαρέλι όταν το αεροπλάνο βρίσκεται ανάποδα. Στο ανώτερο σημείο, με το αεροσκάφος ανάποδα διορθώνουμε τα πηδάλια ώστε το αεροπλάνο να συνεχίσει στην οριζόντιο. Με τα πηδάλια κλίσης κάνουμε μια περιστροφή στον άξονα κίνησης. Εφαρμόζουμε τα πηδάλια ανόδου .

 

Στροφή S

Είναι το ανάποδο της στροφής Immelman δηλαδή βαρέλι και στο ανάποδο σημείο το κατώτερο κομμάτι ενός εσωτερικού βρόχου. Κάνουμε μισό “βαρέλι” με τα πηδάλια κλίσης και όταν το αεροπλάνο είναι ανάποδα κάνουμε έναν ανάποδο εσωτερικό βρόχο κατεβάζοντας τα πηδάλια καθόδου. Στην οριζόντιο διορθώνουμε τα πηδάλια και συνεχίζουμε ανάποδα από την αρχική κατεύθυνση.

 

Κουβανέζικα 8άρια

Συνδυασμός εσωτερικού βρόχου και βαρελιού στην κάθοδο ώστε η έξοδος από το βρόχο να είναι στην αντίθετη κατεύθυνση. Κάνουμε τα δύο τρίτα ενός βρόχου και με το αεροπλάνο ανάποδο κάνουμε μια στροφή 180 μοιρών γύρο από τον άξονα του. Συνεχίζουμε με τα ⅔ ενός ακόμα βρόχου στην αντίθετη κατεύθυνση για να συμπληρωθεί το οχτάρι.

 

Δείτε μία τεράστια συλλογή με τηλεκατευθυνόμενα στο www.heliland.com

Posted by: dhmosastakougradmin on Category: Τεχνολογία